Time flies

2 april 2019 - Addis Abeba, Ethiopië

Wat vliegt de tijd hier en wat is het warm aan het worden!

Na in de eerste 2 weken een paar pittige regenbuien te hebben gehad, is nu echt de droge tijd begonnen. Het lijkt wel alsof het met de dag warmer wordt!

Vorige week zaterdag ben ik verhuisd van het hotel waar ik de eerste 2 weken heb gespendeerd naar een kamer. De kamers zijn achter op het erf, achter het woonhuis en er woont een Duitse master student naast mij, Jonas.

SlaapkamerSlaapkamerSlaapkamerZithoek/keuken

Het was even wennen toen ik aan kwam, de keuken was super ranzig en er is uiteraard geen roomservice meer ;) iedere dag boodschappen halen en (meestal) koken. Het vervelende is dat er niet zo veel te halen valt; hier in de buurt haal je tomaten, uien, kool, wortel, aardappel en een soort mix tussen kool en sla. Het schijnt dat er op maandag en donderdag een vrachtwagen vanuit Addis komt met wat meer 'forengee' (buitenlanders) groenten, maar dat moet ik nog ontdekken.

Ik begin hier steeds meer mijn draai te vinden en merkte vandaag op dat ik nu relaxed over straat loop, meer om mij heen kijk en meer zie. Zo heb ik een boom ontdekt waar zwarte ibissen in zitten en ontdek ik steeds meer tropische (super mooie) vogels.

Ibissen

Ik ben begonnen met mijn onderzoek en heb de eerste training voor de app gegeven. Komende week volgt er nog een training met 2 organisaties en hopelijk de week daarop de laatste 2 trainingen en dan kan het evalueren beginnen!

Omdat de wifi stuk is en mijn 3g bereik ook redelijk bagger is, volgen meer fotos en updates later! Ik moet nu alles via mijn telefoon uploaden en dat gaat niet zo soepel (vooral de foto's niet)

Tot snel!

1. Tijmen:
    3 april 2019
    Tja, settelen. Kost altijd tijd, maar het lijkt je goed af te gaan. Ben benieuwd naar de resultaten van zowel de trainingen als de evaluaties, maar meer nog naar de rest van de reisverhalen. Hou je haaks en heb plezier. En was blauw nou net niet jouw lievelingskleur? ;-)